Isnin, Mac 24, 2008

Cinta, Teman, Kawan ... Mesra...


Panjang nak aku huraikan disini dengan tajuk diatas. Entahlah life with me kali ini akan ceritakan betapa teruknya perkataan diatas pada diri aku apabila akhirnya ia bertemu kegagalan. Mungkin awalnya semua ini indah.. tapi jika tiada perancangan dan perfahaman yang betul dan serasi kita akan temui kehancuran.

Adakah ia terjadi pada aku.. tak perlu berteka teki.. jelas dan tulus aku katakan, yes ia benar sekali, bila dimana dan dengan siapa.. tak perlu aku jelaskan.. kadangkala orang diluar sana tidak pernah tahu siapa cinta, teman dan kawan aku selalama ini, yang pasti hanya diri kita sendiri...

Mulai hari ini aku biarkan semuanya kosong, adakah ia seperti tin yang tidak berisisi...entah tetapi ia tetap kosong bagiku tiada cahaya dan uadara...

Walaupun sudah berapa kali hati aku berkata "Stop" tapi belum cukup zahir dan batinku menggemudikannya... tidak tahu hala tujunya tapi yang nyata aku harus bangun dan teruskan kehidupan.

Semakin hari aku tidak pasti apakah itu Cinta. Adakah cinta perlu ada disisi dan dibelai sepanjang masa? Dan adakah aku ini layak untuk menerima cinta..

Tuduhan yang aku terima seringkali tidak berasas, hanya dengan satu pandangan aku telah ditakdirkan bersendirian. Jadi adakah itu Cinta yang ada dalam hidup aku...Bagaimana nak aku huraikan tidak pasti, tetapi ketahuilah kejujuran terletak didalam diri dan jiwa kita sendiri.... hanya diri sendiri yang tahu sejauh mana kejujuran diri sendiri. Adakah aku jujur, itulah yang aku cuba perbaiki pada diri sendiri dan juga pada teman2 semua...

Kini, aku biarkan diriku sendiri lagi. Aku akan teruskan perjuangan yang belum ketemui jalan penghujungnya. Walaupun sendirian aku akan pasti diriku tetap akan ukir senyuman gembira pada kawan2 dan teman2 diluar nanti...

Akhir kata dari aku... kepada dia dan diriku sendiri... kita jadikan pengalaman ini sebagai kematangan dalam perjalanan kehidupan. Didunia tiada apa yang pasti kerana semuanya ada cuma kadangkala kita tidak sempat melaluinya. Jadi laluan hidup hari ini adalah mencerminkan kematangan diri kita sendiri...

Salam malam dari aku ...