Ahad, Mac 16, 2008

Execellent Skin Care & Beuty House

Semalam selepas Hujan aku redah jugak ke Salon Jamas di sec 18 Shah Alam untuk gunting rambut... biasa la kalau dah dapat jumpa dengan Jamas banyak hal2 berkaitan dengan kecantikan diborakkan... aku nie xle tahu sgt tetapi memandangkan aku nie seorang jurugambar maka harus jugak aku ambik tahu .. betul tak...

Hari nie Ahad, aku lewat bangun.. set kat hphone jam 7am tapi tak tahu apa jadi tak bunyi lak alam.. atau aku yg tidur mampus.. semalam jam 2am baru aku leh lelapkan mata.. tension dengan laptop aku nie tiap kali buat keja..ntah terus lap jer..tension..

Jam 8.30am aku sedar.. mampus sepatutnya jam nie aku harus ada di stesen komuter.. heheh.. sms Kak Ina di seremban... hello frend lewat sikit.. maaf, maaf... sms reply.. xpe man.. kak tunggu je...arghh.. lega.. lepas mandi aku terus gerak gie ke komuter Batu 3... tetiba lak train buat hal dari Pelabuhan Klang... hampes betul la.. time nak cepat ada je hal.. sabar dan terus sabar.. bukak hphone dengar lagu mp3

Jam 1.00pm baru sampai Seremban.. Kak Ina dah nunggu...hehehe.. maaf la yer.. i lambat.. tapi salahkan train le...Kak Ina bawak lepak kat seremban sambik borak2 lagi hal kecantikan dan andaman... lepas lunch kita orang gerak pergi tengok kain untuk buta gaun pegantin aku.. hehhe.. memang cantik satu kain tu... fabrik organza dan dengan satin lembut.. cantik kalau aku beli untuk upgredkan dengan kosep baju songket putih aku yg ada.. takpe adik Kak Ina tukang jahit cakap perlu tahu ukuran.. so xjadi la beli.. next time..

Lepas lepak kat Seremban terus ke Senawang... Kak Ina nak kenalkan aku produk kecantikan dan yang dia uruskan...masuk je kekedainya aku memang terperanjat, walaupun susun atur barang dia ringkas tapi nampak selesa bila berada di Beuty Housenya...lepas borak2 Kak Ina nak buatkan rawatan muka aku.. hehe.. aku on je la.. satu jam muka aku dilayan sebagai sang putera. Step by step dibuatnya ke atas muka, last sekali Kak Ina.. u nak massage muka tak... apa lagi, buat je la Kak Ina.. itulah jawapan aku.. selepas 1 jam rawatan.. semapat jugak aku lelapkan mata....agrh.. segarnya muka aku nie.. hahahah...

Kak Ina adalah pengurus bagi Beuty House nie.. orgnya memang ramah dan baik.. kira ngam la dengan aku pun baik jugak... hehehe.. Banyak Kak Ina petuakan kaedah nak jaga muka dan urutan.. tak kedekut ilmu bila berurusan dengannya.. syukur la aku ditemukan seorang lagi kawan yang baik didunia nie.. insyaallah kalau ada rezeki kami akan bekerjasama dalam urusan pembukaan butik andaman di Senawang... harap2 Kak Ina akan bersabar dengan kerjasama ini...

Mmmm.. lepas tu aku tunggu clint utk kasi album kahwin.. jam 5.30pm baru datang. Lepak jap kat Stadium Paroi makan nasi lemak n Mee Bandung diwaktu petang bersama Kak Ina memang best, banyak cerita yg dapat dibualkan.. senyuman dan ramahnya cukup menghiburkan... caya la u Kak Ina... sentiasa berfikiran terbuka...

Jam 7.45pm aku naik trien dari Seremban.. keadaan agak sesah.. biasala hujung minggu... argh.. inilah keadaan yang membosankan aku.. sesak n sesak... tarik nafas terus lelapkan mata... layan....

So.. kita jumpa dimasa lain dengan cerita lain.. bye bye bye..