Khamis, Julai 10, 2008

Pelayaran..




Rasanya aku bakal "belayar" lagi. Kali ini aku belum pasti kemana distinasi. Ia bakal bergantung dimana "Kay" akan diletakkan selepas tamatnya di Maktab Perguruan. Mengapa ia bersangkut paut dengan aku sudah pasti ini yg menjadi tanda tanya kan.. Senang sahaja yang ingin aku katakan... "Kay" adalah sinar cahaya yang akan menyuluh laluanku di masa kan datang. Insyaallah. Jadi aku sudah pun membuat fikiran "pelayaran" ini adalah bakal detik permulaan hubungan erat antara kami akan berterusan. Aku sanggup korbankan kerjaya ini demi satu hubungan yang aku inginkan disamping cita2 yang aku kecapi.

Memang tak sabar untuk aku dan "Kay" mulakan "pelayaran" ini. Ini adalah kerana jarak perhubungan antara kami amat jauh dimana "Kay" kini berada di Utara dan aku di sini. Memang betul bak kata pepatah jika dah sayang "Lautan api sanggup redahi".
Ketika ini kami hanya mampu bertemu dialam maya (YM) ketika malam dan phone adalah meluahkan rindu. Setiap malam YM aku sentiasa berstatus online sehinggalah lewat malam semata2 utk kami berinteraksi.

Kini aku dan "Kay" sedang melakar dan menggatur langkah agar perhubunggan ini akan kekal lebih erat. Sekembalinya aku ke kampung awal bulan lepas dengan memperkenalkan "Kay" pada famili disambut dengan baik. Biasalah my famili tidak akan memberi sebarang komen siapa kawan dan pilihan aku. Sekembali aku ke sini minggu lepas "Kay" datang menjegguk kehidupan aku di sini. Nyata sekali dia amat senang dan boleh terima aku seadanya. Minggu ini aku akan kembali ke Kangar sekali lagi, untuk bertemu dengan "Kay" dan kali ini adalah turn untuk menggikutnya balik ke Sik Kedah tempat familinya berada. Harap agar familinya boleh terima aku seadanya. Kepada "Kay" selamat jalani praktikum ketika ini. Semoga dapat ajar anak bangsa dengan ikhlas dan jujur. Sesungguhnya aku tahu "Kay" amat ikhlas dalam tugasannya..

Tunggu eposod akan datang antara aku dan "kay" ... adalah pelayaran ini akan berakhir dengan senyuman riang...