Rabu, Julai 30, 2008

Thanks to Lovely -Kay

Salam untuk semua...


Minggu nie aku agak letih dengan mengguruskan hal pemindahan rumah. Nampaknya pindah lagi aku yer.. nak buat mcm mana dah bukan rumah milik kita jadi bila2 masa sahaja senang orang boleh suruh kita keluar. Mmmm.. if aku huraikan kat sini kenapa aku pindah, sure akan membuatkan situasi pembaca blog nie akan terganggu. Jadi biarkanlah aku simpan segalanya dalam sejarah hidup aku, dan ia akan aku jadikan pengalaman hidup.

Semalam aku ditemani Kay dalam mengguruskan kemas barang dan segala keperluan pemindahan aku. Syukur la ada juga teman yang sudi ruangkan masa dan tenaga. Waktu ini aku memang perlukan teman untuk memberi sokongan tapi apakan daya ramainya teman2 aku diluar sana sebuk dengan hal masing2 jadi aku tak salahkan mereka jika terlupa ttg apa yang aku alami dihari ini...

Kemana nak pindah? Ini satu lagi persoalan yang belum pasti hendak aku jawap. Barang2 semua dah siap dibungkus tapi aku belum pilih rumah dan kawasan mana nak aku pindah. Gila kan.. yup kali ini memang aku gila sedikit, so esok aku akan cari lagi rumah mana yang sudi "menumpangkan" aku. ...

Jam dari jam 8.30 am - jam5.30pm Kay tlg aku lipatkan baju dan apa sahaja dirumah. Kesian dia semalam baru sahaja sampai dari Kl setelah 7 jam dalam bus dari Kangar. Tak sangka Kay sanggup habiskan cuti sehari dia bersama aku. Sesungguhnya aku amat hargainya...

Jam 10.00pm Kay selamat naik bus dari Shah Alam ke Kangar. Mmm.. sedih mukanya sama jugak apa yang aku rasa disaat ini.. "kenapa nie Kay?".. kesian kat u tak i tak dapat teman angkat barang hujung minggu nie.." la itu ke sbbnya.. ish2 ingatkan sedih sbb nak berpisah dengan aku ... hahahaha.. Takpe la Kay jangan risau jika ada duit semua boleh buat. Lagipun aku dah uruskan hal2 pemindahan dengan booking sekali pakerja pada hari tersebut. So tak perlu aku susahkan dan harapkan kawan2. Betul tak..

Rehat seketika si Farah client aku dtg utk bincang pasal pakej photo weddingnya. Ala jam dah 10.45pm nie.. baru je aku nak lelapkan mata.. borak dan bincang lastly jam 12.00pm baru selesaikan berurusan dengannya.. nampaknya dihari majlisnya aku perlu kerja keras la kerana aku diamanahkan untuk uruskan hal photo wedding kedua2 majlis tersebut... alhamdulillah rezeki datang bergolek nampaknya...

Jam 12.00am sebelum tido aku call Kay. Nampaknya dia dah tidur atas bus. Keletihan rasanya. Aku just maklumkan nak tidur sahaja. Manjanya kan... so apa lagi terus aku lelapkan mata serta lupakan seketika hal2 barang rumah nie...

zzzzzzzz