Rabu, Mei 14, 2008

Arghhh Streesnya aku!!



Seminggu hati dan perasaan aku muram sahaja. Entah la kenapa sakit kepala ini tiba2 jer datang tak ku pinta. Aku dah cuba rehatkan badan dan lakukan apa yang patut tapi sakit kepala nie masih ada lagi...
Strees nie menjadi2 so tiada plilihan rasanya aku perlu keluar dari kelompok bandaraya ini dan melihat suasana keindahan lain. Biasa la kemana lagi kalau tak ke Seremban. Jumpa je Kak Ina di hentian terminal 1 dia dah tahu keadaan aku skrg nie dengan wajah yang muram. Apa lagi ditanya aku bertubi2.. simple jer aku balas.. bawak man balik ke Spa sekarang. hehehe.. manjakan aku nie..

Kak Ina terus pecut kereta dan bawak aku ke Senawang, terus aku masuk kedalam Spanya letak beg terus rehat n baring kat atas sofa. Aku tahu Kak Ina biarkan sahaja aku rehat dan taknak kacau aku pun. Lepas je maghrib aku bangun terus mandi. Kak Ina dah siapkan towel diatas sofa, aku capai dan terus masuk ke tandas. Aku panjang cermin, cuba kawal n hilangkan strees yang ada tetapi masih tak boleh. Entah la apa yang aku fikir pun tak pasti... tetapi masa dlm perjalanan dari Seremban bersama Kak Ina aku ada jugak luahkan perasaan aku ketika ini. Kak Ina hanya ketawa dan senyum dan aku tahu Kak Ina memahami perasaan yang aku alami. Biasalah sebagai org yang lebih dewasa Kak Ina hanya sekadar menyuruh aku banyakkan beristifar...

Malam ini Kak Ina ajak aku keluar lepak kat bandar Senawang. Kak Ina nak cuba bantu aku untuk hilangkan strees tapi sebaliknya.. aku lebih banyak diamkan diri.. masa makan pun aku just suapkan lauk kemulut... tetapi habis jugak satu mangkuk sup ekor aku bedal...hehehehe..

Ahad aku balik KL. Aku tak banyak ckp dengan hmate lagipun kami bertemu kat rumah dah jam 10 malam. That time aku dah nak masuk bilik tidur. Hehehe.. Strees aku masih lagi terasa dan nak makan ubat rasa malas la pulak.. aku cuba lelapkan mata.

Isnin, Selasa dan Rabu aku ada kerja luar yang harus aku siapkan.. entahla rasa bosan jer nak buat lepas je punch kat opis aku balik rumah n tidur. Telefon berbunyi pun aku tak angkat.. pls i need the break n rest ...

Seminggu berlalu masih sama kepala nie ada jer yang nak difikirkan dan buat hati perasaan aku tak best je nak hidup. Rasa diri nak pergi jauh je dari semua org. Selasa aku buat hal kat opis.. tiba2 jer aku naik angin dengan semua org.. klik sebelah aku pun diam.. dan paling teruk exec aku kena marah dengan aku...mmm.... seharian kat opis hari tersebut buat aku nak lari jer balik...

"Kak Ina, Man ambik leave hari nie" ini adalah ayat yang aku sampaikan pada klik opis untuk beritahu bos. Aku habiskan masa kat rumah. Aku buat je apa yang patut. Kemas bilik dan tukar cadar baru...Maghrib aku selepas solat aku berdoa semoga tuhan berikan aku petunjuk dan ketenangan jiwa... tetiba pulak aku rasa bersalah pada my exec kat opis.. so sebelum tidur aku dah beri kata putus untuk memohon maaf padanya hari ini..

Hari ini jam 6.30am aku dan bangun. Solat subuh dan tadahan tangan aku memohon doa kepada Allah agar hari ini aku akan ketemukan jalan ketenangan. Stees sudah kurang dan mgkin dek rehat semalam. Jam 7.45am aku dah sampai opis.. my exec dah ada..mmm.. aku teruskan niat yang aku katakan semalam... angkat phone terus call him dan minta maaf.. arghhh lega rasanya... harap dia tak berdendam dengan aku...

Masuk budak2 opis semua terperanjat dengan kelibat aku yang awal hari nie.. yerla sebelum ini aku yg paling lewat masuk opis... hehehe.. mcm biasa aku cuba mulakan dengan suasana yg ceria dan senyuman. So hari nie aku rasa kesegaran dalam kehidupan seharian.. harap2 kebahagiaan ini akan berterusan..

Salam dari aku Life with me...