Ahad, Mei 18, 2008

Finally.. Hujan.. syukur...

Sejak akhir2 nie cuaca amat panas dan terik sekali. Sehingga aku rasa tidak selesa untuk tidur malam walaupun kipas susah dipasang. Sejak 2-3 hari ni aku ada namapak la penduduk kawasan nie ada buat bacaan yassin di surau, maka aku rasa inilah permintaan mereka dan akhirnya pagi yang tenang nie aku berada dalam kesejukan. Hilang sedikit rasa strees nie.. panas memang leh buat aku strees .. syukur alhamdulillah....

Aku bangun awal hari nie.... awal ke dah jam 8.30am.. itupun terkejut dengan bunyi hphone dari Nazri...walaupun semalam jam 3.00 am baru dapat tidur. Asyik chat dan browser net jer.. (kalau tak online rugi la bayar broadband wireless nie). Ini pun aku stop dari net dan tidur awal disbbkan connection yang agak teruk jugak ketika nie...

Semalam aku beria2 nak ke Penang, baju semua dah dimasukkan kedalam beg. Alih2 aku rasa malas la pulak. Entah la mengapa sejak akhir2 nie aku tak boleh buat keputusan dengan baik. Asyik ada sahaja fikiran dan hati ini diganggu dengan benda yang negetif.. apa lagi kalau bukan malas.... so hari nie pun beg baju masih lagi tersadai disitu la...


aku: Kak ada kat umah tak hari nie...


kak: ada kenapa?


aku: Nak datang rumah bosan la. tak tahu dah nak buat apa.


Kak: datang la semua ada kat rumah..


aku: ok dalam jam 9.30am - 10.0am Man gerak dari Shah Alam


Finally aku buat keputusan nak lepak je kat umah Kak Liza hari nie. Ini lah akak angkat aku satu-satunya yang boleh aku pergi datang lepak kat rumahnya bersama anak2nya. Hari nie si CT balik dari poli rasanya.. mampus la aku kena sebijik sbb tak beli pun jam tangan kat dia.. Takpe la nanti pandai2 la aku pujuk dia.. senang je nak pujuk perempuan nie...


Rindu... agak lama aku tak balik kg. Mak aku buatkan acar rebung untuk aku dan sepatutnya aku ambik kat rumah my sis di Penang. Tapi rasanya tak dapat la makan sbb aku tak jadi turun ke Penang. My sis call semalam tanya what my problem.. yup aku memang ada masalah.. tapi takpe la biar sahaja aku simpan jer masalah aku nie sendirian.. sure org kat luar tu xkan memahami jika aku berkongsi... kepada my mum .. ampun yer.. nanti ada masa Man balik...


Ok la aku pun nak mandi la.. mesin basuh sedang berputar dengan cadar aku didalamnya.. heheh.. jap lagi nak angkat dan jemur... nak kemas rumah jap.. walaupun rumah dah memang kemas.. tetap nak kemas lagi...


Salam dari aku Life with me..