Jumaat, September 21, 2007

Arghhh... Letihnya badan...

Hai u all.. mcm mana hari nie selepas berbuka puasa tentu letih badan kan... selepas menjamu selera dengan juadah yang enak2 yang dibeli kat pasar ramadhan... hehheh... aku tahu jangan harap korang nak masak kat rumah kan... (Kak Ina jgn terasa lak yer).. hehehe...
Hari nie kali kedua aku berbuka puasa di tuisyen tempat aku ngajar class malam.. pertama kalinya adalah ketika semua umat islam sambut ramadhan.. dah la semua student aku budak cina.. bila nampak dia org bawak masuk air... mata aku dah mula meliau memandang... hehehe.. dalam hati terasa geram sangat... tapi biasa la budak2 apa dia org tahu kan.. lagipun bukan agama yang sama pun...
Masa puasa nie aku tak banyak bercakap dan ngajar pun... so masuk je dalam kelas aku berikan student menjawap soalan yg aku sediakan selama 2 jam.... heheheh pastu aku mula la melilau dan sempat berangan nak makan apa ketika berbuka puasa... selepas satu jam kelas bermula aku keluar untuk beli makanan... tetapi setakat nie "org special" yang datang hantar pada aku dengan segala juadah makanan yang dibelinya di pasar ramdhan... Note: jgn tanya siapa org special tu yek....
Jam dah tegak ke angka 12.25am... mata aku tak boleh tidur lak entah la kenapa.. mgkin keletihan selepas mengajar tadi masih belum hilang kot... so aku bukak internet dan baca news yang ada didalam nie....so terpampar kisah Adik Jurin kita yang dikatakan adalah orang yg sama dengan penemuan budak didalam beg PJS 1 yang lalu... mmm.. aku fikir memang la tak berhati perut betul org yg melakukan kekejaman tu... entah la dari mana dia datang aku tak tahu... tapi apa aku boleh buat sekadar dapat simpati sahaja dari jauh... untuk famili adik Jurin.. semoga tabah menerima dugaan ini yer... Inilah dikatakan takdir untuk diri kita bila berada dimuka bumi ini... yang pasti semuanya sementara cuma kita tidak pasti bagaimana cara kita akan kehilangan org yg tersayang... noted: kepada kawan dan kenalan diluar.. walaupun kini kita sduah dewasa pastikan keselamatan diri dijaga...
Ok la aku cow ci cow dulu yer... selamat tido dan bersahur nanti... oh yer jangan lupa niat puasa untuk esok hari... bye bye...