Jumaat, September 21, 2007

Sahur - Saturday Morning

Assalamualaikum... jam menunjukkan 5.30am.. dah hampir akhirnya waktu subuh dan maka bermula la untuk kita berpuasa pada hari ini... Sabtu...
Dah lama aku tak bangun sahur... sekadar minum dan makan je sebelum masuk tidur waktu malam dan berniat dalam hati...
Nasib baik la Ikan goreng masak sambal aku sediakan waktu berbuka semalam masih ada lagi... jadi aku sekadar panaskan lauk dan nasi... cukup le aku rasa untuk alas perut... dengan segelas air nescafe aku bukak net dalam saja je nak update blog nie... nak kongsi dengan u all... betapa bertuahnya kita bila berpuasa kerana salah satunya betapa baik dan bagusnya bangun sahur... kerana dalam suasana yang nyaman dan tenang nie... sbb awal pagi..... kita boleh makan dan minum dengan tenang...
Apek kat sebelah aku nie sedang nyenyak tidur.. dia sekadar bangun dan temankan aku bersahur jer... ajak join sekali tak nak katanya... mungkin tak ada selera kot nak makan awal2 pagi nie... takpe la Apek ko baring je kat depan tv tu....
Mmmm... tanda habisnya waktu sahur dah kedengaran... masjis dah pun mula mengaji... air Nesc dalam cawan belum habis lagi terus aku capai cawan dan minumnya.... hehehe takpe boleh lagi.. sbb dlm islam menggalakkan kita lewat bersahur dan cepatkan berbuka puasa....
Sambil tv didepan aku terbuka dengan entah la apa tayangannya aku terus leka depan net nie.. Apek sebelah nyenyak tidur disaluti badan dengan kain pelikat dan bantal peluk.... wawawa.. Apek tu bantal peluk aku la... hampeh tul....
Alamak perut lak buat meragam.. ok la aku nak masuk tandas la... so aku stop dulu yek...
bye bye bye... selamat berpuasa... wassalam..