Ahad, September 23, 2007

Kek Lapis - Sunday

Mmmm.. bangun pagi nie aku tak tahu apa nak buat.. semalam aku berbuka puasa dirumah keluarga angkat di Klang.. riuh rendah gelagat cucunya kerana rindu dengan kehadiran aku... biasa la budak2 bila lama tak jumpa ada jer soalan yang ditanya... karenah mereka aku layan dengan sabar jer.. heheheh...


Hidangan berbuka puasa dirumahnya ringkas sahaja... tapi biasalah bila ramainya disisi apa pun yg disuap kemulut enak sahaja....Hidangan masakan rendang ayah di masak oleh "Mak" ambat rindu aku meraskan... rasanya dah lama aku tak menziarahi keluarga angkat aku nie... sekadar talefon sahaja yang mengeratkan hubungan kami...


Selepas berbuka aku bersiap ke Masjid utk solat Terawih bersama Mak dan keluarga Abg Naza.. menantu Mak yang pertama... Oh yer semalam jugak aku berpeluang berkunjung pasar ramadhan di perkarangan stadium Shah Alam bersama Apek... hehehhe..


Berbalik pada pagi nie.. awal lagi aku dah keluar ke pasar Bintang di depan rumah aku... hehehe.. apa yer nak buat... Kek Lapis... terus aku belikan bahanya...


Balik umah aku minta tolong Apek tolong di dapur... hanya dengan berperasakan lapisan coklat dan Vanilla sahaja kerana tak cukup bahan...


Selepas selesai selapis demi selapis aku kek lapis di bakar .. aku lepak2 je depan tv tonton Melodi.. tak ada apa cerita yang panas di paparkan...



Yeh.. kek Lapis aku dah siap... heheheh.. entah la apa yg jadinya... nampak macam tak sekata je naik lapisannya... lantak la janji aku dapat makan bila berbuka puasa nanti...

Siap satu menu... ptg nie nak masak ayam percik panggang... mmm.. mcm mana rupanya... dtg le kerumah aku.. bolh cubik sekali utk rasanya....

Bye bye bye....