Khamis, Julai 26, 2007

Kuantan Trip Story


Kuantan Dalam Sungai....

yu huu... im back again.. mmm.. maaf la dah lama tak update blog.. tak bz tapi saja jer buat bz.. oh yer.. u all nak tahu ttg Kuantan Trip aku ker.. tak ada apa yg menarik pun.. cuma kat sana aku pergi makan buah... hahah... lepak kat dusun member aku di Kuantan nun jauh.. wahh...best la kat sana.. aku dilayan mcm raja.. makan minun dan lepak... ahak... pastu boleh panjat2 buah2 pokok.. semua pokok aku panjat cuma pokok durian je tak leh lanjat.. tinggi sangat la...

Pokok durian yang aku cuba nak panjat tapi tak boleh la...

susana pagi kat sana fuyooo... sejuk hingga ke ruang dalam tulang tu... awal2 lagi aku dah bangun... nak hirup udara segar.. pastu aku sempat lagi pergi jogging kat kawasan kampungnya... perghhhh.. ingat aku masa kecik2 dulu kat perlis.. tapi kampung aku tak ada dusun cuma ada sawah padi jer...

Yu all nak tahu, menu aku masa 3 hari kat sana.. duduk bawak pokok durian je.. pantang dengar durian jatuh kalut la mak dia nak pi cari.. pastu terus bukak dan makan.. isinya... perahhh... kalah durian kat KL nie... lazat dan enak sekali.. rugi kalau tak makan banyak2..

Malam lak mak kawan aku masak cara kampung siap dgn ulamman dan kerabu lagi... walaupun aku tak tahu makan tapi sedanpnya buat aku lupa nak diet seketika...
Yang paling best maknya siap sediakan permintaan aku.. makan durian dengan pulut santan... org Kuantan mana la tahu makan dgn santan .. tapi aku kasi clue kat maknya.. esok pagi dah terhidang kat meja makan...wawawa.. rindunya nak kesana lagi...

Bila ada durian mesti ada pulut dan santan.. baru umphhhh

masa aku pergi hanya musim durian je yg luruh... rasanya minggu nie manggis, rambutan mangga dan lain2 sure dah masak... bestnya...takpe la nanti aku nak kesana lagi...ahaks.. kalau kawan aku tu ajak la....

kat kuantan aku cuma sempat pergi ke satu tempat air terjun jer... waduhhh... menarik sangat sih... tingginya air terjun tu.. ada jambatan gantung lagi... memang indah sgt la.. nyaman je kat situ sambil dengar terjunan air dari puncak bukit jatuh kebawah...wahhhhhh... terjun...


Best gila air terjun dia...

lepas lepak kat situ aku bergerak ke bandar kuantan... jalan tak la jame sangat dalam 30 minit dari dusun aku lepak tu... aku cuma sempat lalu bandar kuantan jer.. nak singgah tak sempat dan terus lepak Pantai Teluk Cempedak... kat sana aku tak mandi pun.. just lepak dan ambik gambo jer.. sbb cuaca tak baik.. nak hujan.. ombak pun kuat...


Nie la Pantai Cempedak di Kuantan...Bersih dan cantik...

Ok la untuk koleksi pic lain mcm biasa la nanti u all bukak dlm my collection tu.. aku akan masukkan kat sana jer yer...