Isnin, Julai 02, 2007

"Langkawi Express In Memories"


Dalm Expres Langkawi Train..

Minggu nie aku just nak story pada u all tentang kedatangan famili aku dari kampung... Rasanya dah beberapa kali my famili call me tanya bila nak balik kampung... lastly dia orang yang terpaksa datang KL untuk bertemu aku....ahaks...Maaf la banyak kerja la Mum kat KL nie...
Empat hari sebelum kedatangan, mereka dah maklumkan kepada aku, rasanya tak sabar nak jumpa...(Hampeh kan nak balik kg susah)... pada hari Khamis mereka tiba di KL Central dengan menaiki train Express Langkawi dari Hatyai Ke KL... aku awal2 lagi dah bangun tidur untuk menjemput mereka... jam kul 7am dah ada di KL Central padahal aku tahu train akan tiba pada jam 8am... akhirnya pengumuman ketibaan train membuatkan aku bertambah happy sangat kerana mereka selamat tiba... aku jemput mereka di platform 2 di KL Central.... Nampak jer wajah Mak, kakak dan adik dalam train aku terasa sebak seketika... mereka pulak dengan wajah ceria mendapatkan aku yang sedang menunggu di platform....

Me N My Mum...

Kedatangan mereka kali ini just nak bercuti sambil bersama aku... tetapi aku pulak tak dapat nak melayan mereka sepenuhnya... yerla dtg masa hari aku bekerja Khamis... so terpaksa la meraka layan sendiri dirumah semasa aku tiada... tetapi yang bestnya nak cerita pada u all.... nie la masanya aku nak makan sepuasnya... yerla balik je rumah makanan dah siap terhidang... dah tu bukan mcm hari biasa lauk dan sayur dah cukup bagi aku... tapi masa my Mum datang... dah jadi pelbagai menu yang sempat disediakan... sebut jer nak makan apa... balik jer dah siap disediakan....
But the way my Mum sempat buatkan selera kegemaranku... Kerabu Jantung Pisang bersama Daging... habis aku makan satu pinggan... sedapnya...kalau u all join sure akan sampai jilat jari... masak lemak rebung pun sedap jugak sambil cicah sambal belacan... my hmate dan counsin aku makan siap tak pandang kiri kanan....hahahah..
Aku pulak siap balik makan kat rumah masa lunch time...dek kerana masakan my mum... terbayang jugak kalau my mum ada dengan aku di KL nie alangkah bertambah gemuk aku.. pagi petang dan malam tak payah nak pening kepala lagi fikir pasal menu...

Dah 2 hari merka di KL nie... balik kerja je aku habiskan masa dengan bersembang dengan Mak dan gurau senda dengan kakak dan adik perempuan aku... kalau u all nak tahu kami bertiga nie tak boleh berjumpa... sure banyak cerita nak di borakkan... dari hal kampung di perlis dan jugak masalah2 lain yang berbangkit...ahaks.. biasa la gosip2 nie u alll...

My lovely sisters...

Kedatangan mereka di KL nie aku just sempat bawak mereka berjalan di sekitar KL je la... plan awalnya nak jugak jalan2 sepanjang masa tapi masa terhad sangat... adik perempuan aku nak pergi tengok Eye Of Malaysia... dan my Mum biasa la... sure nak shoping kat Jalan Masjid India.... nasib baik semuanya aku sempat tunaikan dan berbaloi la jugak mereka datang.... tetapi aku...mmm... terkejar2 ler...tapi takpe la... sbb dapat habuan baik boleh makan masakan my mum....

Banyak sebenarnya nak aku cerita kat sini... tetapi takpe la ini je la yg boleh aku kongsikan... kini mereka dah balik kampung dan selamat sampai... alamak balik rumah terus terasa sunyi dan menu aku selepas nie mcm biasa la... ahaks... back to normal...apa pun thanks to Lovely Mun n my sisters kerana sudi datang menjengok kau di KL nie... insyaallah ada masa tunggu aku balik kampung pulak... boleh tengok my Dad tuai padi di sawah.... bestnya....bye bye mum n sis... see u again yer... oh yer untuk my younger sister..Suraya... selamat jalani praktikal okies... good luck for u...

Sempat pose kat depan umah aku...